Uspjeh Edu-Energy konferencije: Building Bridges for Sustainable Energy Learning

 

Održana je konferencija pod nazivom EduEnergy „Building Bridges for Sustainable Energy Learning“ koja predstavlja jedan od najvažnijih događaja u regionu. Konferencija je održana 15. marta 2024. godine i okupila je stručnjake iz oblasti energetike iz cijelog regiona, doprinoseći širenju znanja i razmjeni ideja o održivoj energiji.

Ukupno 200 učesnika iz regiona, imalo je priliku da čuje predavanja i diskutuje o temama kao što su implementacija obnovljivih izvora energije, strategije za energijsku efikasnost i edukacija za održivi razvoj. Kroz prezentacije, panel diskusije i razmjenu iskustava, konferencija je omogućila uvid u trenutne izazove i mogućnosti u oblasti obnovljive energije i energijske efikasnosti. Ključni govornici istakli su važnost obrazovanja i razvoja vještina koje su neophodne za uspješnu tranziciju ka zelenoj energiji, naglašavajući ulogu obrazovnih institucija (formalnih i neformalnih), privrede i javnog sektora u ostvarivanju ovog cilja.

Prezentacije ključnih govornika pružile su korisne informacije o stanju i budućem razvoju energetskog sektora, kao i o društvenom odgovoru na izazove zelene tranzicije. Istaknuti govornici su doprinijeli raznovrsnim diskusijama o ključnim temama održive energije. Gospodin Aleksandar Macura, suosnivač Fondacije RES, istakao je važnost razumijevanja da način na koji proizvodimo, transformišemo i trošimo energiju ne odgovara potrebama savremenog društva. Gospodin Vedad Suljić, direktor CETEOR-a, naglasio je hitnu potrebu za povećanjem kapaciteta ključnih aktera u sektorima dekarbonizacije kako bi se iskoristili dostupni fondovi. Doc. dr. sc. Branko Ančić, viši naučni saradnik Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, istakao je da je trenutna situacija potencijalnog kolapsa savremene civilizacije posljedica razvoja ekstraktivne ekonomije zasnovane na fosilnim gorivima. Ekspertni panel razmijenio je aktivnosti u cilju prilagođavanja novim zahtjevima tržišta rada izazvanim zelenom tranzicijom. Gospođa Tina Šarić, direktorica ERI SEE, naglasila je značaj strateškog usklađivanja obrazovnih sistema sa nacionalnim i regionalnim ciljevima održive energije, uz uključivanje stručnjaka iz industrije, zaštite životne sredine i kreatora politika.

Na temelju prezentacija i diskusija vođenih na konferenciji EduEnergy „Building Bridges for Sustainable Energy Learning“, izdvojeno je nekoliko ključnih zaključaka i poruka. Ključne poruke su usmjerene ka podizanju svijesti o potrebi za energetskom tranzicijom i jačanju kapaciteta za podršku tom procesu. Zaključci konferencije ukazuju na hitnost promjene energetskih modela i razvoj obrazovanja i obuke u skladu sa zahtjevima održivog razvoja. Govornici su istakli hitnu potrebu za promjenom načina na koji proizvodimo, transformišemo i trošimo energiju. S obzirom na ograničene resurse i negativan uticaj na okolinu koji donosi tradicionalna ekspoloatacijska ekonomija, postoji neophodnost za prelazak na održive izvore energije i povećanje energijske efikasnosti.

Konferencija je naglasila važnost obrazovanja i razvoja vještina potrebnih za podršku zelenoj tranziciji. Obrazovne institucije, privreda i javni sektor imaju ključnu ulogu u osiguravanju sticanja potrebnih znanja i vještina za uspješnu implementaciju održivih energetskih riješenja. Sa regionalnim strategijama i ciljevima usaglašenim na temu održive energije, prekogranični obrazovni programi postaju sve važniji. Postojeći izazovi i mogućnosti u oblasti obnovljive energije zahtjevaju saradnju i razmjenu iskustava između različitih regiona kako bi se postigla efikasnija i održivija energetska budućnost.

Konferencija je istakla da je zelena tranzicija nešto što zahtjeva strateške odluke i visok nivo saradnje između različitih sektora društva. Kako bi se postigla zelena transformacija, neophodno je promijeniti društveno-ekonomski imperativ težnje za ekonomskim rastom, usmjeravajući ga ka održivijoj i odgovornijoj potrošnji energije.

Zaključno, konferencija predstavlja važan korak ka razumjevanju izazova i prilika u oblasti održive energije i energetske efikasnosti. Stečeno znanje i ideje koje su razmjenjene tokom konferencije trebalo bi da posluže kao osnova za dalju saradnju i inovacije, kako bi se postigla održiva energetska budućnost. Edukativne aktivnosti poput ove konferencije su ključne za unaprijeđenje obrazovanja o održivoj energiji i podršku tranziciji ka održivijoj budućnosti, a stečeno znanje i ideje će postati osnova za dalju saradnju i inovacije u oblasti energetike.

ERI SEE nastavlja sa svojim aktivnostima u oblasti obrazovanja i obnovljive energije, te poziva sve zainteresovane da se pridruže njihovim inicijativama i doprinesu ostvarenju ciljeva održive energije.

Za više informacija o konferenciji i aktivnostima Inicijative za reformu obrazovanja Jugoistočne Evrope (ERI SEE), posjetite EduEnergy Conference: Building Bridges for Sustainable Energy Learning, on-line, 15 March 2024 – ERI SEE Secretariat.

Konferenciju je organizovao Education Reform Initiative of South Eastern Europe (ERI SEE) u saradnji sa Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) i Privrednom komorom Srbije, kao dio projekta Renewable Energy Services in Education and Training (RESET). Projekt RESET je ključna komponenta šireg regionalnog projekta pod nazivom Zelena Agenda: Dekarbonizacija sektora električne energije na Zapadnom Balkanu, čiji je implementator GIZ. Projekte podržava Njemačko savezno ministarstvo za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ), sa ciljem stvaranja sveobuhvatnih rješenja ka zadovoljenju rastućih potreba u sektoru zelene energije u regionu.

 

Članak pripada ERI SEE organizaciji